Registrácia

Servis

Tovar skladom

 

Možnosti platby :


VYBERÁME BICYKEL » Prečo 29 palcové kolesá
VEĽKÉ KOLESÁ, VEĽKÉ KNOW-HOW

Takmer žiadna iná kategória bicyklov nespôsobila takú senzáciu, ako teraz „Dvadsaťdeviatky“ - MTB bicykle s priemerom kolies 29“ prinášajúce množstvo výhod. Už nový Big.Nine Carbon Team pôsobivo predviedol, že 29-ky sú skvelou voľbou pre mnoho príležitostí.

 

PREČO VÄČŠIE KOLESÁ?

29-palcové horské bicykle z kolekcie modelov Big.Nine prinášajú niekoľko nesporných výhod, rovnako pre rekreačných cyklistov ako aj pre profesionálnych MTB jazdcov! Firma MERIDA aplikovala všetky svoje skúsenosti pri vývoji modelov s „veľkými kolesami“. Nové bicykle majú rámy v štyroch rôznych úrovniach, sú dve verzie karbónových rámov („Superlite“ a „Pro“) a taktiež dve verzie rámov z hliníkových zliatín („Lite“ a „TFS“). Nové rámy rešpektujú všetky požiadavky kladené na novú koncepciu bicyklov, ktoré vôbec nie sú jednoduché a patria medzi svetovú špičku.

Koncept bicyklov Big.Nine umožňuje lepšiu výkonnosť v stúpaniach, výbornú ovládateľnosť v zjazdoch a pocit efektivity a bezpečia pri jazde, čo rovnako ocení náročný pretekár alebo rekreačný cyklista.


POROVNANIE GEOMETRIÍ 29 PALCOV vs. 26 PALCOV

HORSKÉ BICYKLE S 29-PALCOVÝMI KOLESAMI PONÚKAJÚ VIACERÉ VÝHODY:
BEZ OHĽADU NA MATERIÁL RÁMU, TRAKCIA A HLADKOSŤ JAZDY SÚ CITEĽNE VYŠŠIE. O NIEČO VYŠŠIA HMOTNOSŤ JE KOMPENZOVANÁ VYŠŠÍM KOMFORTOM.

Je dobré vedieť, že určité veci sú niekedy jednoznačné – tak, ako už často krát diskutovaná téma porovnávania konvenčných 26-palcových MTB s ich 29-palcovými ekvivalentmi. Dokonca už bolo predpovedané, že 29“ horské bicykle raz – údajne vďaka ich všeobecnej nadradenosti – úplne nahradia svojich 26“ predkov. Ale táto predpoveď je práve tak nesprávna, ako je naopak nespochybniteľnou pravdou fakt, že „dvadsaťdeviatky“ poskytujú viacero citeľných výhod.

 

 

V porovnaní s 26-palcovými bicyklami, už samotné väčšie kolesá dávajú dvadsaťdeviatkam o niečo viac trakcie a komfortu: väčšia kontaktná plocha kladie gumu pneumatiky na podklad vhodnejším spôsobom. Výsledkom je nižší valivý odpor a lepší grip – či už v stúpaniach, alebo v zjazdoch, v zákrutách aj pri brzdení. Zároveň, väčší priemer pneumatiky s väčším objemom vzduchu znamená lepšie tlmenie a teda vyšší komfort. 29“ kolesá majú tiež pozitívny efekt pri prejazde cez prekážky (napríklad korene stromov) alebo drsnejším terénom: väčšie kolesá nabiehajú na prekážku pri menšom nájazdovom uhle a sú preto prekážkami spomaľované miernejšie. Je teda potrebné menej energie na prekonanie nárazu prekážky – táto fyzická charakteristika sa pre jazdca jednoducho prejaví ako mäkkší prejazd prekážky. Okrem toho, porovnateľne vyšší komfort dvadsaťdeviatok vyplýva aj z relatívne dlhšej sedlovej trubky a spodnej zadnej stavby, ktoré sú nevyhnutné pre zabezpečenie potrebného miesta pre veľké kolesá.

 

 

Jazdná stabilita dvadsaťdeviatok je taktiež porovnateľne vyššia: dlhší rázvor poskytuje väčšiu hladkosť jazdy, ktorá je pozitívne rozoznateľná najmä v zjazdových pasážach. Ale aj relatívna poloha stredového zloženia zohráva dôležitú úlohu. Pri rovnakej výške stredového zloženia (merané od podkladu) je stredové zloženie dvadsaťdeviatky položené pod pomyselnou osou nábojov nižšie, než je tomu pri 26-palcových bicykloch. To prináša značné výhody pri jazde hore alebo dole kopcom: v strmých stúpaniach sa predné koleso začne dvíhať podstatne neskôr. Počas strmých a technických zjazdov nastáva pocit "prepadnutia" cez riadítka takisto citeľne neskôr.

 

 

 

Y2NiY